Dmuchawa po minucie przestaje dmuchać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • eroberto1
    Rider
    • 2010
    • 350

    Dmuchawa po minucie przestaje dmuchać

    JohnBv, jaro102 chyba tez zakładał...tak mi sie coś zdaje - wiec zagadaj do niego
    2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508
  • sandokan4
    Ambiente
    • 2009
    • 102

    #2
    Dmuchawa po minucie przestaje dmuchać

    Po włączeniu dmuchawy wszystko działa przez ok minutę , a następnie nawiew przestaje działać. Dzieje się tak bez względu na zmianę przełącznika położenia nadmuchu. Po jakimś czasie po powtórnym włączeniu - dmuchawa zaczyna działać i znowu przestaje po kilkunastu/dziesięciu sekundach.
    Jak myślicie czy to pada silnik dmuchawy czy to wina przełacznika i jakiegoś rezystora?
    MK3 2.0TDCI

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      sandokan4, jeśli dzieje się tak również na 4 biegu to nie jest na pewno rezystor ( na "4" rezystor jest pominięty i całość mocy idzie "w wentylator")...
      Musisz sprawdzić, czy jak dmuchawa nie działa to na wtyczce silnika jest napięcie. Jeśli tak, to uszkodzony silnik, jeśli nie to coś z przełącznikiem, wtyczkami, lub gniazdem bezpiecznika. Na początek wymień tez bezpiecznik, bo one też potrafią robić podobne "numery"...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • sandokan4
        Ambiente
        • 2009
        • 102

        #4
        Tak się dzieje na wszystkich biegach.
        Ze sprawdzeniem czy prąd dochodzi do silnika dmuchawy to chyba będzie problem z dostępem. Na początek mogę sprawdzić jedynie bezpiecznik tylko sprawdzę który ma numer / chyba,że pamietasz/, no i muszę zaczekać aż będzie widniej
        MK3 2.0TDCI

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Stawiam, że zaciera się silnik dmuchawy a jego przegrzanie powoduje wywalenie bezpiecznika termicznego (umieszczony gdzieś na silniczku) - to jest taki bezpiecznik bimetaliczny jak suszarce do włosów. Wymontuj dmuchawe i podłącz na stole - może silniczek jednak jest ok tylko bezpiecznikowi termicznemu przestawił się próg wyłączania

          Bezpiecznik nr 25 - podmienić nie zaszkodzi ale mało prawdopodobne.

          Komentarz

          • sandokan4
            Ambiente
            • 2009
            • 102

            #6
            No to ładnie.
            Sam to raczej nie wymontuję tej dmuchawy bo pewnie pół przodu trzeba rozebrać...
            Chyba muszę się szykować na wyższe wydatki wraz z wiosną, po kolei zaczyna się sypać...
            MK3 2.0TDCI

            Komentarz

            • jacog
              Rider
              • 2008
              • 420
              • Felicia I (6U1)

              #7
              Patrząc na rysunki dmuchawa jest za schowkiem pasażera. Może ktoś z kolegów podpowie jak ją prosto zdemontować. Może wystarczy schowek wymontować.

              Bezpiecznik wymieniłeś?

              Komentarz

              • bobasek
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 326

                #8
                Zamieszczone przez sandokan4
                Sam to raczej nie wymontuję tej dmuchawy
                otwórz drzwi pasażera
                weź do łapki latarkę
                włącz latarkę
                przyświeć i zerknij pod schowek (tam gdzie pasażer trzyma stopy)
                i wszystko będzie jasne



                [ Dodano: Pon 15 Mar, 10 20:27 ]
                w kwestii demontarzu dmuchawy
                5,5l/100

                Komentarz

                • michonas
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 100
                  • Ford
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  sandokan4,

                  Aby zdemontować dmuchawę, wystarczy odkręcić schowek przez pasażerem, wypiąć kostki od oświetlenia i wszystko masz na wierzchu.
                  O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana
                  O2 BXE jeszcze seria
                  Perfectservice by DGW

                  Komentarz

                  • sandokan4
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 102

                    #10
                    Dzięki za podpowiedzi. Jutro się za to wezmę gdyż wstyd się przyznać ale nie mam latarki ops: / również ją jutro kupię/
                    MK3 2.0TDCI

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Zamieszczone przez sandokan4
                      Dzięki za podpowiedzi. Jutro się za to wezmę gdyż wstyd się przyznać ale nie mam latarki ops: / również ją jutro kupię/
                      TUTAJ masz trochę info jak się tam dostać...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • sandokan4
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 102

                        #12
                        Miałem ważniejszy element do naprawy i dlatego zwlekałem z usunieciem problemu dotyczącego dmuchawy.
                        Dokładnie co do objawów, to na 4biegu chodzi ok. kilkunastu sek., po czym zwalnia, zaczyna coś jakby cicho buczeć i staje. Przy ponownej próbie uruchomienia nie działa - dopiero po pewnym czasie można załączyć ale znowu na krótki okres czasu.
                        Czyli wygląda to chyba na zacieranie się silnika. Czy są jakieś zamienniki czy lepiej kupić oryginał?
                        MK3 2.0TDCI

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #13
                          Witam,

                          Odgrzewam temat.

                          Wczoraj jechałem z pracy do chaty i chciałem zwiększyć nadmuch (klimatronik) i zaczęło coś buczeć i nie leciało powietrze z kratek. Włączyłem klimę - nic, obieg zamknięty - nic. Uderzyłem lekko ręka w schowek i wszystko wróciło do normy. Dzisiaj rano to samo - ruszam, zwiększam nawiew i buczy a powietrze nie leci - no to znowu rączką puk ale już od spodu pod schowkiem i znowu działa.

                          Co to może być? Wiatrak się zacina?

                          [ Dodano: Pią 21 Maj, 10 15:01 ]
                          Nikt nie miał takiego przypadku?

                          Komentarz

                          • phoneman
                            RS
                            • 2008
                            • 3374
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            laurin, Odkręć schowek ( trzy śrubki na górze i dwie na dole -torx) Jak go wyjmiesz uważaj po prawej stronie schowek ma lampkę wiec jej nie urwij tylko delikatnie wyjmij wtyczkę. Po zdjęciu ukaże ci się silnik dmuchawy zobacz czy Ci się wtyczka się nie poluzowała. Czas roboty 15 min z otwieraniem Piwa.
                            .

                            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #15
                              "phoneman" też tak sadze że chyba wtyczka - po ostatnim zabiegu puk puk objawy się nie powtórzyły. W weekend trzasnąłem 800 km i nic nie wariowało

                              Przy okazji tam zajrzę jak znajdę chwilkę...

                              [ Dodano: Czw 17 Cze, 10 09:25 ]
                              Zajrzałem do dmuchawy i nic nie stwierdziłem oprócz tego że jedna szczotka jest już bardzo starta - druga była wymieniana podczas użytkowania auta prze mojego kolegę (poprzedni właściciel).

                              Pytanko - gdzie mogę dokupić taka szczotkę do dmuchawy??
                              Jak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?

                              Komentarz

                              • syl123
                                Classic
                                • 2008
                                • 14

                                #16
                                Zamieszczone przez laurin
                                Pytanko - gdzie mogę dokupić taka szczotkę do dmuchawy??
                                Jak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?
                                - Przyłączam się do pytania!

                                Zamieszczone przez laurin
                                Jak zdjąć wirnik z ośki żeby wymienić sztotkę?
                                - Kilka wpisów przed tym jest odnośnik: ("kowal 2002" Pon 15 Mar, 10 22:38)

                                Jeśli chodzi o dostanie się do dmuchawy, to rzeczywiście "sekund pięć".
                                ©koda Octavia 1,9TDI kombi '99
                                1U-AGR/N GLX 90KM
                                przebieg 209kkm (wrzesień 2010)
                                min.3,7l/100km (spokojna jazda do 110km/h na trasie ok.200km)

                                Komentarz

                                Pracuję...